www.Hobbybien.dk

torsdag den 30. juli 2015

Kuvertkort


Så nu blev jeg sltså nødt til at prøv at lave et kuvert kort, nu har jeg gået omkring den varme grød i 2 år og kortet har egengligt ikke interesseret mig.  Men jeg blev alligevel ganske godt tilfreds med det færdige kort.

Man tager et stykke karton 30 x 30 cm skærer det over på midten og præger ved 15 cm.   Den anden side laves på samme måde .   Nu skærer du fra midten ( prægningen ) til spidsen af kortet ( en trekant skæres af ) Det samme for modsatte side.  Nu taper du bagsiderne sammen og dekorer med ønsket mønsterpapir . Taper nu trekanterne ned ( tap kun i bunden og kun 3 mm dobbeltklæbende) .

Lav en tags ( et stort manilla mærke)  mønstret papir og pynt så hele kortet som ønskes. Her har jeg brugt stempel fra Hero Arts, Dies fra spellbinders og Crealine.

God fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar